Saturday, April 17, 2010

რუსული კულტურა


მთავარი იდეა რუსული კულტურა /6კლასი
მნიშვნელობა/აქტუალობა მოსწავლეები დაეჩვევიან ჯგუფურ მუშაობას,საჭირო მასალების მოპოვება –დამუშავებას ინტერნეტში და სხვა წყაროების მოძიებას,თანამშრომლობას, პრეზენტაციების მომზადებას,სლაიდებისა და სხვა მასალის დამზადებასდ და რაც მთავარია,გაეცნობიან რუსული კულტურის ნიმუშებს, მოინახულებენ მათ სახლ–მუზეუმებს, ხოლო მთწმინდაზე–ა.გრიბოედოვის საფლავს.
მიზნები და შედეგები უცხ.1.8.მოსწ.კითხულობს და იგებს საჯარო წარწერებს. უცხ.1.9.მოსწ.კითხულობს და იგებს სავარჯიშოს პირობას. უცხ.10.მოსწ. კითხულობს ოფიციალური/ადმინისტრაციული ხასიათის დოკუმენტებს,ფორმულარებს. უცხ.11.მოსწ. კითხულობს და იგებს ყოფითი ხასიათის ინფორმაციულ ტექსტს.ა)კატალოგი, ბ)სამარშრუტო გეგმა. უცხ.13.მოსწ.კითხულობს და იგებს მცირე ზომის თხრობით ტექსტს. უცხ.1.20, 21.მოსწ.მოდელის მიხედვით წერს მცირე ზომის აღწერით ტექსტს; იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას,იძენს ელემენ– ტარულ ენობრივ–გრამატიკულ უნარ–ჩვევებს და ცდილობს ფუნქციურად გამოიყენოს ისინი. უცხ.1.25.მოსწ.აღწერს გარემოს. უცხ.1.28.მოსწ.ამოიცნობს ინფორმაციას კულტურის სფეროდან. უცხ.1.29მოსწ. იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურული თვისებურებების მიმართ. უცხ.1.30.მოსწ.უცხოურ ენაზეგანახორციელებს სხვადასახვა ტიპის პროექტს. უცხ.1.31/მოსწ.მასწავლებლის დახმარებით განჭვრეტს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნებს. უცხ.1.33.მოსწ. იყენებს რესურსებს სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით. უცხ.1.36.მოსწ. თნამშრომლობს თნაკლასელებთნ,მასწავლებლებთნ,მეწყვილესთნ შდეგების გაუმჯობესების მიზნით.
შეფასების საგანი და პროცედურები შფასება განმავითრებელი და განმსაზღვრელი რუბრიკებით:მომზადების ეტაპში,პროექტში მუშობის,პრეზენტაციაში.
რა ცოდნას უნდა ფლობდნენ მოსწავლეები წინასწარ წიგნთან,ინტერნეტთნ მუშობის ელემენტარული უნარ– ჩვევები, ლექსიკური და გრამატიკული ნორმების მინიმუმი,კლასელებთან და მასწავლებელთნ ერთად ჯგუფური მუშაობა და პრეზენტაციის წარმოდგენა, ტოლერანტობა სხვა კულტურული გარემოს მიმარრთ.
რა სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსია საჭირო ეროვნული სასწ.გეგმით სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნა, წიგნები, კომპიუტერი ,ინტერნეტი,ფორმატები, ფერადი მარკერები, რვეულები, კალმები, დაფა,ცარცი,პროექტორი.
სასწავლო პროექტის მსვლელობა მასწავლებელი წინასწარ მოფიქრებულ საკვლევ თემას წერს დაფაზე ესაუბრება მოსწავლეებს მისი მნიშვნელობისა და აქტუალობის შესახებ,გააცნობს მათ პროექტის საჭიროებებს და მათი აზრების გათალისწინებით და მიზნობრივად ქმნის 4 სამუშო ჯგუფს,განსაზღრავს საერთო და ჯგუფებში სამუშაო გეგმას,დავალებაზე პასუხისმგებელ პირებს,შსრულების დროს(1თვე), კონკრეტულ დავალებებს, შფასების სქემას ,პრეზენტაციის სავარაუდო სახესა და ფორმას,აუდიტორიას. 1ჯგუფი– რუსი მწერლები და პოეტები. 2ჯგუფი–რუსი მხატვრები. 3ჯგუფი–რუსი კომპოზიტორები. 4ჯგუფი–საქართველოსთნ დაკავშირებული ხელოვანები ,მოქმედი სახლ–მუზეუმები. (არსებობის შემთხვევაში მათი მონახულება პროექტის ფარგლებში)



კატეგორია კრიტერიუმი შეფასება მიღებული ქულა
მომზადების ეტაპი მოუწესრიგებელია, არასწორადაა განსაზღვრული საკუთარი შესაძლებლობები, დაგეგმილი შესასრულებელი სამუშაოს არსი,შესრულების დრო და ვადები 1–3 ქ
საშუალოდ მოწესრიგებული, განსაზღრული საკუთარი შესაძლებლობები, სამ.არსი, დრო და ვადები . 4–7ქ
აბსოლიტურად მოწესრიგებუ–ლი, სწორად განსაზღვრული საკუთარი და ჯგუფის შესაძლებლობები, ასევე დრო და ვადები. 8–10ქ
გუნდურ პროექტში მოსწავლეთა მუშაობის ეტაპი მოსწავლეთ უმრავლესობა არ არის ჩართული ჯგუფის საქმიანობაში, შესრულებული საქმე არ შეესაბამება დავალების პირობას 1–3ქ
მოსწავლეები საშუალოდ აქტიურობენ ,შესრულებული საქმიანობა ასევე საშუალოდ შეესაბამება პირობას,არა არის გამოყენებული ყველა ხელმისაწვდომი წყარო. 4–7ქ
ჯგუფის 99 % აქტიურია, შესრულებული სამუშაო დაგეგმილის იდენტურია,მაქსიმალურად იყენებენ ყველა ხელმისაწვდომ წყაროს. 8–10ქ
პროექტის მუშობის პროცესისა და შედეგების წარდგენის ეტაპი პრეზენტაზია არ შეესაბამება წერის ფორმატს, ლექსიკა მწირი და არასაკმარისია, არ არის დაცული გრამატიკული და მართლწერის ნორმები, არ არის ფოტო–ვიდეო მასალა,არ არის გამოყენებული ისტ–ის საშუალებები,არ არი დაცული ორფოეპიული ნორმები, ნაკლებად შეესაბამება თემას 1–3ქ
პრეზენტაზია საშუალოდ შესაბამისობაშია დასახულ ნორმებთან,არასრულად არის ფოტო–ვიდეო მასალა სრულად არ არის გამოყენებული ისტ–ი. 4–7ქ
პრეზენტაცია აბსოლიტურ შესაბამისობაშია დასახულ მიზნებთან და ამოცანებთან, უხვადაა წარმოდგენილი სლაიდები და სხვა ფოტომასალა, აქტიურადაა გამოყენებული ისტ–ი, ლექსიკა მრავალფეროვანია და კარგად ჩანს განვლილი გრამატიკულ–ორფოგრაფიული ნორმების ცოდნა 8–10ქ

საბოლოო შეფასება

No comments:

Post a Comment